Pages

Wednesday, July 13, 2011

Meter hujan?

Salam semua!


Disebabkan kebosanan yang melampau diri wezze, wezze nak update blog berkenaan dengan software-software yang terkini. Pernah dengar meter hujan? Mestilah tak pernahkan. Dengar pun dah pelik, takkan la ada manusia yang nak cipta software dengan nama yang pelik camtu ye tak? Sebenarnya ada tapi takdelah diletaknya dalam bahasa melayu, peliklah jadinya.




Nama software ni, rainmeter. Walaupun dalam BI, tapi wezze masih rasakan namanya agak pelik. Rainmeter ni kool jugak. Macam-macam boleh dilakukan dengan rainmeter ni. Boleh dijadikan sebagai shortcut, widgets ataupun hiasan shj. Macam wezze, wezze buat jadi sidebar dan shortcut untuk shutdown, sleep, restart dan log off.


Bersih an desktop wezze? Hee. Maaf gambar sedikit blurr. Rainmeternya terdapat disebelah kanan desktop. Rainmeter yang wezze pakai cuma sedikit sahaja. Malas nak banyak sangat, takut nanti masa startup jadi lembab. Untuk download rainmeter ni, linknya ada dibawah. Skin yang wezze pakai tu namanya Gaia10, linknya ada dibawah.

Download :
- Rainmeter
- Gaia 10
- Rainmeter official website

0 comments:

Post a Comment